Food

Peperoni-Käsesauce I für Hotdog, Burger, Nachos…

Ich war zwar schon ewig nicht mehr im Kino, aber ich habe es geliebt dort Nachos mit Peperoni-Käsesauce zu essen. Mein Mann hat sich von mir gewünscht, dass ich sie mal für zuhause selber zubereite. Seit einer Weile tue ich ihn ab und an den Gefallen. 😀

Mit der Peperoni-Käsesauce holt man das Kinogefühl ins Wohnzimmer. Aber auch zu Burger, Hotdog oder zu Brot ist sie gigantisch! 🙂

Falls ihr nach einer veganen Käsesauce als Alternative sucht, ich habe erst letztens ein Rezept dazu veröffentlicht.

Peperoni-Käsesauce (vegetarisch)

Für 1 Schüssel Sauce.
Folgende Zutaten werden benötigt:
300 g Milch
200 g Käse/ Gouda
2 grüne Peperoni
1 rote Peperoni
1/2-1 TL Chiliflocken
155 g Streichkäse/ Schmelzkäse
1/2 TL Paprikapulver, geräuchert
2 EL Speisestärke

Außerdem:
Topf
Rührlöffel

Zubereitung:

Käse in Stücke schneiden. Peperoni klein schneiden, vorher die Stiele entfernen.

Milch und Käse in einen Topf geben und den Käse schmelzen lassen.

Nun alle weiteren Zutaten, bis auf die Stärke, hinzurühren.
Kurz aufkochen lassen, dann den Herd ausstellen.

Die Speisestärke mit etwas Milch anrühren und schluckweise, zum Andicken der Sauce, in den Topf gießen.
Die Sauce abfüllen und servieren.

Übrigens, wenn die Sauce erkaltet ist, schmeckt sie auch sehr gut als Brotaufstrich oder Dip für Gemüse.

Amazon-Links sind Affiliate-Links.

28 thoughts on “Peperoni-Käsesauce I für Hotdog, Burger, Nachos…

  1. I don’t even understand how I finished up here, but I
    believed this post was once good. I do not know who you might be but definitely
    you’re going to a well-known blogger if you happen to are not already.
    Cheers!

  2. I am really enjoying the theme/design of your weblog.

    Do you ever run into any internet browser compatibility issues?
    A couple of my blog visitors have complained about my blog not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.
    Do you have any advice to help fix this problem?

  3. I’ve been browsing online more than three hours today,
    yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me.

    In my view, if all site owners and bloggers made good content
    as you did, the web will be a lot more useful than ever before.

  4. Hey! This is my first visit to your blog!
    We are a collection of volunteers and starting a new initiative in a community in the same
    niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a outstanding job!

  5. Hey there, I think your blog might be having browser compatibility issues.

    When I look at your blog site in Opera, it looks fine but when opening
    in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted
    to give you a quick heads up! Other then that, awesome
    blog!

  6. Hi there, I found your website by way of Google even as searching
    for a related topic, your website got here up, it looks good.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, just become aware of your blog through Google,
    and located that it’s really informative. I am gonna be
    careful for brussels. I will appreciate for those
    who continue this in future. Numerous people might be
    benefited from your writing. Cheers! scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis surgery

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

*